Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Optymalizacja budynków i obiektów
Lintain Offline
Administrator
Administratorzy

Liczba postów: 15
Dołączył: Jun 2015
Reputacja: 1
17-02-2016, 12:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2016 12:15 przez Lintain.)
Post: #1
Optymalizacja budynków i obiektów
Każdy twórca map i obiektów stara się aby obiekty były jak najmniej FPS-ożerne. Można to osiągnąć na kilka sposobów, które chciałbym tutaj opisać. Metody działają i są skuteczne jedynie w OMSI 2.

(1) Nie używanie jednolitych kolorów Mogłoby się wydawać że będzie odwrotnie, ale jednak nie. Używanie jednolitych kolorów na swoich obiektach zwiększa zużywaną ilość FPS-ów. Dlatego też, lepiej używać tak zwane gradienty czyli tekstura która różni się na całej powierzchni. Osoby które jednak posiadają zdjęcia z realu czy dobrej jakości zdjęcia z Google Maps Street View, powinny ów użyć iż są one kompletnie nie jednolite, z uwagi na różne cienie.

(2) Plik .sco
(2) Złożoność - ustawianie priorytetu dla budynków
Przez wiele osób opcja nieużywana, jest ona jednak bardzo przydatna i potrzebna ! Jest to po angielsku funkcja 'Complexity' przy pomocy której jesteśmy w stanie ustawić priorytet dla ładowania budynków na naszej mapie. Jak to działa ? A no, dla każdego budynku możemy dodać priorytet ładowania poprzez zmienienie jednej liczby. Jest to bardzo ważne ponieważ jeśli budynek obciązą nasz grę to możemy ustalić następujące : kiedy taka sytuacja się nadarzy, jeśli taki budynek będzie miał niski priorytet to poprostu nie zostanie załadowany. Teraz powiem wam jak dodać taki priorytet. Najpierw musimy w naszym pliku .sco dodać tag [complexity]. Następnie dowiecie się co każda liczba ustala - za jaki poziom priorytetu jest ona odpowiedzialna.

0 bardzo ważny obiekt (skrzyżowanie, światła na skrzyżowaniu, budynki przy drodze)
1 ważny obiekt (wiaty przystankowe, mniejsze budynki)
2 normalny obiekt (mniej ważny - małe budynki, garaże, drzewa)
3 mało ważny obiekt (szczegóły - ławki, śmietniki, place zabaw)

Jeśli na przykład wybiorę 1 (czyli ważny obiekt) jak mam to napisać ? O tak :
Kod:
[complexity]
1

Jak widać jest to bardzo proste. Iż jest to część pliku .sco, tą wartość możemy dodać lub zmienić przy każdym pobranym na naszym mapę obiekcie.

(3) Niepotrzebne części budynku
Jeśli macie jakieś zbędne, niepotrzebne rzeczy odstające od budynku, zbędne tekstury czy inne pierdoły postarajcie się je usunąć. Usprawni to działanie obiektu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości