Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Wytłumaczenie pliku global.cfg
Lintain Offline
Administrator
Administratorzy

Liczba postów: 15
Dołączył: Jun 2015
Reputacja: 1
17-02-2016, 12:07
Post: #1
Wytłumaczenie pliku global.cfg
Plik global.cfg znajduje się w folderze maps/<nazwa folderu twojej mapy> i odpowiada on za zapewnienie grze i edytorowi podstawowych informacji dot. mapy.

Plik global.cfg jest plikiem tekstowym a więc można go edytować za pomocą większości edytorów tekstowych.

Pierwsza linia definiuje kiedy plik został stworzony - data, godzina
Druga i trzecia sekcja definiuje nazwę mapy. Domyślnie nazwa ta będzie Name. Nie można używać w tej nazwie polskich znaków.
Czwarta sekcja/część to opis mapy pojawiający się w białym polu podczas ładowania mapy w grze. Wpisujemy opis tam gdzie domyślnie będzie napisane <Description>.
Piąta sekcja jest to wersja kodu ładującego. Większość twórców map zostawia domyślą wartość czyli 14.
Szósta sekcja czyli [NextIDCode] jest automatycznie edytowana/modyfikowana przez edytor podczas tworzenia mapy więc nie musimy się tym martwić Wink
Siódma sekcja widoczne jako [backgroundimage] jest odpowiedzialna za dodanie obrazka prezentującego/dawającego spoiler mapy przy ładowaniu gry. Jeśli zostawimy jako 0 to będziemy musieli dodać plik o nazwie picture, formacie JPEG i rozmiarze 370x280. Jeśli będziemy chcieli dodać obraz ze ścieżką do pliku na naszym komputerze musimy się upewnić że ta ścieżka będzie taka sama dla każdego gracza na mapie, aby obraz był widoczny dla kązdego.
Ósma sekcja jest automatycznie edytowana przez edytor, a więc tą częścią też nie musimy się narazie martwić.
Dziewiąta sekcja zaczynająca się jako [moneysystem] jest odpowiedzialna za ładowanie pieniędzy przy sprzedaży biletów. Domyślnie będzie to Money\DM\DM.cfg czyli pieniądze niemieckie używane na domyślnych mapach Berlina i Grundorfa. Jeśli będziecie chcieli stworzyć własne pieniądze musicie zmienić te sćieżkę wstawiając pliki te do folderu Money.
Dziesiąta sekcja definiuje typ ładowanych biletów. Domyślnie ta linijka będzie następująca : TicketPacks\Berlin_1\Berlin_1.otp. Te zestawy możemy też zmienić, podobnie jak w przypadku pieniędzy.
Jedenasta sekcja definiuje ile czasu trwa naprawa autobusu. Czas ten jest podawany w minutach.
Dwunasta sekcja definiuje 'standardowy depot' czyli 'depot' który definiujemy podczas ładowania autobusu.
Trzynasta-czternasta sekcja jest odpowiedzialna za ładowanie tekstur i pór roku.
Piętnasta sekcja definiuje zagęszczenie ruchu drogowego zaś szesnasta sekcja definiuje zagęsczenie ruch ludzi/Humans.
Siedemnasta sekcja - [entrypoints] definiuje ilość punktów/miejsc wejściowych/wjazdowych.
Finalna, osiemnasta sekcja jest odpowiedzialna za ładowanie plików kaflów. W OMSI każdy kafel ma osobny plik o formacie .map. Dlatego czasami widzimy napis Load Tile Files... w grze kiedy dany kafel ma nadzwyczajnie dużą ilość danych i budynków.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości