Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MZK Bydgoszcz - Historia cz.2
KMSzczecin Offline
Lubię pomagać ;)
Główny administrator

Liczba postów: 70
Dołączył: May 2014
Reputacja: 2
19-06-2014, 16:39
Post: #1
MZK Bydgoszcz - Historia cz.2
ROK 2007








6 lutego - Na konferencji prasowej w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dyrektor Marek Kowalczyk przedstawił nowy plan komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Według zapowiedzi dyr. Kowalczyka mieszkańcy Fordonu i Osowej Góry za bilet skasowany w autobusie mogliby kontynuować podróż do centrum tramwajem linii nr 3 między Wyścigową, a rondem Grunwaldzkim i odwrotnie wracając z miasta za bilet skasowany w tramwaju linii nr 3 kontynuować dalszą podróż autobusem w kierunku Fordonu lub Osowej Góry. Na linii tramwajowej nr 3 pojawiłyby się dodatkowe wagony. Nowe rozwiązanie obejmowałby również posiadaczy biletów miesięcznych. Nowy pomysł oznaczałby likwidację wyższych opłat dla mieszkańców tych dzielnic. Pozwoliłoby lepiej wykorzystać tabor MZK. Poza tym zmniejszyłoby się zatłoczenie w okolicy Dworca PKP i na ul. Jagiellońskiej. Wszystko powinno zadziałać 1 kwietnia 2007 r. Wcześniej plan musieliby zatwierdzić bydgoscy radni.

1 kwietnia - Zaczął obowiązywać nowy układ komunikacji miejskiej. Mieszkańcy Fordonu i Osowej Góry mogli dojechać do centrum kasując jeden bilet. Tego dnia dzięki wprowadzeniu przez ZDMiKP systemu A + T, czyli systemu przesiadkowego autobus + tramwaj, którego celem było zrównanie opłat ponoszonych przy dojazdach z dużych i najdalej położonych osiedli. Od 1 kwietnia za jeden bilet można dojeżdżać na trasie Osowa Góra - Wyścigowa autobusami nr 60 i 71 od przystanków początkowych do ronda Grunwaldzkiego i dalej tramwajem nr 3 do Wyścigowej oraz na trasie Fordon - rondo Grunwaldzkie liniami nr 65, 70, 72 i 74 od przystanków początkowych do pętli Wyścigowa i dalej linią tramwaju nr 3 do ronda Grunwaldzkiego.
Częstotliwość kursów podstawowych linii systemu A + T zostały podwojone. Na przykład autobus nr 70 zaczął kursować w szczycie co 5 minut, a tramwaj numer 3 co 7,5 minuty. Dodatkowo odjazdy autobusów i tramwajów zostały zsynchronizowane na obydwu kierunkach. Takie rozwiązanie pozwoliło na skrócenie czasu oczekiwania do minimum. ZDMiKP uznał, że linia 94 w obecnej postaci , jak również linia nr 77 i 82 na długich odcinkach pokrywają się z liniami tramwajowymi. W związku z tym zlikwidowane zostały autobusy linii nr 77 i 82. Ich obsługę przejął w całości system przesiadkowy. Linia numer 94 nadal połączyła Fordon z Dworcem PKP. Mija ona jednak najbardziej zatłoczone ulice, takie jak: Fordońska, Jagiellońska, Marszałka Focha i Królowej Jadwigi, a pojawiła się na osiedlu Leśnym.
Bilet jednorazowy komunikacji miejskiej w systemie przesiadkowym A + T jest ważny przez 60 minut od chwili skasowania.
Autobusy nr 94 i 93 zostały przekształcone z pośpiesznych w przyspieszone z jednoczesnym obniżeniem taryfy opłat do obowiązujących jak na liniach zwykłych. Powstała możliwość wykupienia biletu okresowego, miesięcznego lub 14-dniowego, na przykład na linie 70 i 3.
Z dniem 31 marca 2007 r traci ważność zarządzenie prezydenta, ustalające promocyjne opłaty na liniach pospiesznych i nocnych. Oznacza to że od kwietnia w autobusach nocnych opłata normalna za przejazd wynosi 4,40 zł, a ulgowa 2,20 zł. Zgodnie z nowym cennikiem, od 1 kwietnia za przewóz bagażu, niezależnie od charakteru linii (zwykła, przyspieszona, międzygminna, nocna) wynosi 2,20 zł.

19 kwietnia - Do zajezdni MZK dotarła pierwsza partia - 7 szt. "Mercedesów". Autobusy przyjechały z podwarszawskich Wolic w czwartek wieczorem. Pięć nowych "CONECTO" (3573, 3574, 35775, 3576 i 3577) zostało wyprodukowanych w Turcji, a dwa niskpoodłogowe "CITARO" (3490 i 3491) w Niemczech. Wszystkie autobusy zostały wyposażone w monitoring, a niskopodłogowe dodatkowo w nowoczesny system głośnomówiący. Głośniki zostały zainstalowane na zewnątrz wozu. W ten sposób osoby niedowidzące i niewidome słyszą, jaki pojazd podjechał na przystanek. Nowe pojazdy wyjechały na linie 23 kwietnia 2007 r.

25 kwietnia - Kolejna dostawa nowych autobusów "Mercedes - Benz". Tym razem przybyły 4 przegubowce "CONECTO" (nr taborowy 3578, 3579, 3580 i 3581) i 2 szt. "CITARO" (3492 i 3495).

26 kwietnia - Dotarła ostatnia partia 6 szt. mercedesów "CITARO". Tym razem były to 4 przegubowce z obniżoną podłogą (3493, 3494, 3496, i 3498) i 2 krótkie (3520 i 3521). Ostatni przegubowiec "CITARO" (3497) dotarł do Bydgoszczy - w dniu 24 maja 2007 r.

1 maja - Wznowił rejsy bydgoski tramwaj wodny. Przystanki znajdowały się w tych samych, jak w ubiegłych latach, miejscach: moście Pomorskim, dworcu PKS, Rybim Rynku, Wyższej Szkole Gospodarki i moście Królowej Jadwigi obok klubu sportowego "Astoria". Dorośli za rejs płacili 2,20 zł. Bilety ulgowe kosztowały 1,10 zł. Stateczek o nazwie "Bydgoszcz" kursował codziennie do końca października.

2 maja - 13 ostatnich najstarszych przegubowych autobusów "Ikarus - 280" z manualną skrzynią biegów zostało wycofanych z ruchu i przeznaczonych na sprzedaż (wóz nr 3403, 3404, 3414, 3415, 3416, 3423, 3424, 3441, 3525, 3600, 3601, 3609 i 3610). Pojazdy jeździły w barwach MZK 17 lat tj. od 1989 - 1990 roku.

17 maja - Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy - Zakład Tramwajowy odwiedziła grupa miłośników komunikacji podmiejskiej "Tramclub Basel" z Szwajcarii. Sympatyczni Szwajcarzy byli szczególnie zainteresowani taborem tramwajowym. Z uwagą przyglądali się pracą w zapleczu technicznym. Na koniec wizyty goście odbyli okazjonalną podróż starym zabytkowym tramwajem "Herbrand" na trasie: Zajezdnia - Leśny Park Kultury i Wypoczynku - Zajezdnia.

16 i 17 czerwca - Odbyła się impreza pt. "Pożegnanie starych autobusów IKARUS 280". Organizatorami tej niecodziennej imprezy było Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy i Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o. w Bydgoszczy.
Pierwszego dnia - 16 czerwca odbył się zlot miłośników komunikacji miejskiej połączony z specjalnym przejazdem starym przegubowym autobusem "IKARUS 280" (wóz 3421) po wyznaczonych trasach naszego miasta. W imprezie udział wzięło ponad 40 osób z różnych miast Polski. Na zakończenie zlotu uczestnicy imprezy spotkali się w świetlicy MZK z kierownictwem przedsiębiorstwa.
Drugiego dnia zorganizowano otwartą imprezę dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców Bydgoszczy. Na placu Kościeleckich czekał ostatni stary "Ikarus", który dwukrotnie przewiózł wszystkich chętnych określoną trasą do zajezdni autobusowej przy ul. Karola Szajnochy 1. Na terenie zajezdni zaprezentowano różne typy autobusów. Perełką wystawy był popularny "ogórek" czyli Jelcza 043 w wersji międzymiastowej z 1968 roku. Miejskie Zakłady Komunikacyjne wystawił nowe Mercedesy Citaro w wersji przegubowej i krótkiej oraz inne autobusy miejskie. Każdy zainteresowany uczestnik mógł uzyskać wyczerpujących informacji techniczno-eksploatacyjnych oraz zapoznać się z nowościami technicznymi w nowo zakupionych pojazdach. Następnie uczestnicy spotkali się w stołówce z organizatorami imprezy gdzie został również zaprezentowana wystawa fotografii bydgoskiej komunikacji autobusowej, a każdy uczestnik otrzymał opis i zarys historii bydgoskich autobusów. Na zakończenie imprezy uczestnicy w towarzystwie kierownika Stacji Obsługi zwiedzili zajezdnię i zapoznali się z obsługą techniczna pojazdów.

1 lipca - Nastąpiła zmiana trasy autobusu nr 31N na odcinku pomiędzy przystankiem Toruńska-Równa a pętlą w Łęgnowie. Od przystanku Toruńska-Równa autobusy skierowano ulicą Toruńską, Plątnowską, Nowotoruńską i Spółdzielczą do pętli Łęgnowo. Pojawiły się nowe przystanki: Toruńska-Kielecka, Stomil, Łęgnowska, Toruńska-Wypaleniska, Przyłubska, Wieża Ciśnień, Plątnowska-Kościół, Przejazd, Nowotoruńska-Przepompownia, Nowotoruńska-Żółwińska, Spółdzielcza i Świetlicowa.

26 lipca - Z eksploatacji został wycofany pierwszy autobus przegubowy z automatyczną skrzynią biegów IKARUS 280.70 B (3827) i jedyny krótki autobus JELCZ M 121 MB (3660). Trzy następne autobusy IKARUS 280.70 E (3840, 3843, 3847) wycofano z ruchu w dniu 1 września 2007 roku.

20 sierpnia - Autobusy linii nr 65 i 81 zaczęły kończyć kursy na nowej pętli w starym Fordonie przy ulicy Wyzwolenia na wysokości ul. Styki.

12 września - Miejskie Zakłady Komunikacyjne spółka z o.o. w Bydgoszczy podpisały umowę z firmą Pojazdy Szynowe PESA na dostawę dwóch niskopodłogowych tramwajów. Przewoźnik zapłaci za nie 14 mln zł. Jeden pojawi się najpóźniej w lutym 2008 r., a drugi wyjedzie na bydgoskie tory w czerwcu 2008 r. Będą to nowoczesne, pięcioczłonowe, w pełni klimatyzowane tramwaje o długości 32 metry. Każdy pojazd mieści 211 osób, w tym 61 na miejscach siedzących. Bydgoszcz będzie czwartym po Elblągu, Warszawie i Łodzi miastem, gdzie pojawiły się tramwaje wyprodukowane przez PESĘ

21 września - Miejskie Zakłady Komunikacyjne sp. z o.o. w Bydgoszczy wygrały przetarg na obsługę 26 linii autobusowych - pozostały więc wiodącym przewoźnikiem w Bydgoszczy. Oznaczało to, że autobusy MZK będą wozić pasażerów do 2013 roku.

Listopad - Z ruchu zostały wycofane 4 autobusy - automaty typu "IKARUS 280.70" (wóz nr 3829, 3832, 3844 i 3848).

17 grudnia - Do zajezdni tramwajowej MZK przybył na jazdy próbne, niskopodłogowy, pięcioczłonowy tramwaj przegubowy "122 N" zbudowany przez bydgoską "PESE" dla Łodzi.

21 grudnia - Na bydgoskich torach firma "Pesa" testowała tramwaj zbudowany dla Łodzi. Dla grupy zaproszonych gości i ekspertów zorganizowano okolicznościowy przejazd na trasie: Zajezdnia - Leśny Park Kultury i Wypoczynku - Zajezdnia. Przejazd budził ogromne zainteresowanie i podziw wśród mieszkańców.

Tabor tramwajowy
Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Spółka z o.o. w Bydgoszczy
wg stanu na koniec 2007 roku składał się z 117 szt. wagonów tramwajowych, w tym 114 szt. wagonów typu 805 Na, 1 wagonu typu 105 NW (805 N) i 2 wagonów typu 805 NM. Tramwaje kursowały na 8 liniach, a ich łączna długość wynosiła 72,175 km. Długość czynna torów bez zajezdni wynosiła 63,456 km. Długość tras komunikacyjnych wynosiła 29,16 km.

Długość tras tramwajowych

Linia Nr 1 - 8,7 km
Linia Nr 2 - 10,75 km
Linia Nr 3 - 8,45 km
Linia Nr 4 - 8,55 km
Linia Nr 6 - 12,45 km
Linia Nr 7 - 6,4 km
Linia Nr 8 - 8,7 km
Linia Nr 9 - 8,175 km
..........................................
RAZEM - 72,175 km

Tramwaje w 2007 roku wykonały 6.063.025,38 wozokilometrów.

Tabor autobusowy
Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Spółka z o.o. w Bydgoszczy
wg stanu na koniec 2007 roku

składał się z 199 autobusów: w tym 126 - przegubowych, 11 - 15 metrowych, 57 - krótkich, 5 - midi. Ogólna liczba autobusów z niską podłogą wynosiła 110 szt.

1. Jelcz LO 90 M - 5 szt.
2. Jelcz M 181 MB - 7 szt.
4 Jelcz M 181 M/1 - 8 szt.
5. Ikarus 280. - 1 szt.
6. Ikarus 280. 70 B - 16 szt.
7. Ikarus 280. 70 E - 10 szt.
8. Man NL 223 - 7 szt.
9. Man NG 313 - 9 szt.
10 . Volvo B 10 BLE - 41 szt.
11. Volvo B 10 L - 7 szt.
12. Volvo 10 BLE 6x2 - 11 szt.
13. Volvo B 10 MA - 15 szt.
14. Volvo B 10 LA - 15 szt.
15. Volvo 7000 A - 4 szt.
16. Mercedes 671 - 32 szt.
17. Mercedes 628 G - 9 szt.
18. Mercedes 628 - 2 szt.
..............................................................

RAZEM 199 szt.

Autobusy MZK w 2007 roku wykonały 14.766.020 wozokilometrów. W roku 2007 MZK wycofały z ruchu 23 najbardziej wyeksploatowanych autobusów - 22 Ikarusy i 1 Jelcza M 121 MB.




Źródlo:
zdmikp.bydgoszcz.pl

[Obrazek: bandicam-_appwxsn.jpg]|Mój kanał YouTube
PROSZĘ NIE PISAĆ DO MNIE W SPRAWIE PROBLEMÓW TECHNICZNYCH! OD ICH ROZWIĄZYWANIA JEST FORUM!
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
MZK Bydgoszcz - Historia cz.2 - KMSzczecin - 19-06-2014 16:39

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości